marijke-piet.reismee.nl

Soms loopt het anders, even naar huis

Even in Nederland.

Zaterdag 18 juni 2016 besluiten we dat we even naar Nederland willen. We horen van Gert dat het erg slecht gaat met tante Paula, een zus vanmijn moeder, zij zal snel overlijden. . Aanvankelijk waren we niet van plan om naar Nederland te komen, maar voelen dat het beter is om wel even terug te komen. Het raakt ons meer dan we dachten en moeten ook wel vaak aan het overlijden van mijn moeder denken.
We moeten dan nog wel een plek voor de boot vinden en vervoer kunnen regelen.
Vanuit de baai varen we zondag naar Chalkis waar we erg hartelijk ontvangen worden en de boot achter kunnen laten bij de jachtclub. Zij vertellen dat de trein of bus naar Athene heel goed te doen is. Maandag ochtend 20 juni 2016 om 10 uur hebben we tickets geboekt voor maandagavond 20.45 uur. Bij 36 graden wassen we de boot, doe de was, pakken spullen in en vertrekken rond 16.00 uur naar de trein.
Na een prima reis, 1,5 uur trein, 1 uur metro,een paar mooie ontmoetingen en de vliegreis zijn we om 23.15 uur in Eindhoven. Op de luchthaven nemen we een hotel, de volgende dag reizen we naar Nieuwegein. Waar iedereen erg verrast is dat we in Nederland zijn.
We kunnen bij de crematie zijn en het was goed dat alle kinderen aanwezig konden zijn.Een paar dagen later kunnen we ook met elkaar de verjaardag van mijn vader (85) vieren, nu iedreen onverwacht aanwezig is.

Ook fijn om familie, wat vrienden, buren en bekenden te zien en veel mensen zijn verrast als ze ons zien. We eten regelmatig bij- en met familie en met Leo en Sylvia.
Ook fijn om deze weken even bij hen te zijn.Piet en Leo maken een bank en Syl en Marijke de kussens. Naast wat knuffels en tranen, ook lekker gegeten en geklust.
Arie en Ineke waren op vakantie en het was heerlijk dat we in hun huis mochten zijn.
Op vrijdag 8 oktober brengt Karla ons naar Eindhoven. We slapen veel in het vliegtuig. Bij aankomst in Athene horen en zien we dat er geen treinen rijden, staking. De bus brengt ons naar het grote- maar verkeerde- busstation. Met een extra bus naar het juiste station en de bus naar Chalkis vertrok binnen 10 minuten. Rond half vier waren we bij de boot die er wat vuiler maar verder prima bij lag. Wat spoelen, broodje eten en vroeg naar bed.
Van Frans en Marjo hoorden we al dat er vrij veel wind is in het gebied waar we nu zijn. Klopt wel en we moeten nog door de brug die in het weekend wel draait maar tegen weekend tarief. We blijven hier nog even liggen voor we verder gaan. Voor onze boot bij de jachtclub is vanavond feest met een band. Het klinkt allemaal wel goed en we hebben vanmiddag al een uurtje voor-geslapen.

Helma& Gerrit

Was verbaasd, kwam Marijke tegen op de fiets en ze kwam later even uitleggen waarom jullie in Nederland waren.
Ga maar weer lekker genieten en we horen weer van jullie.

Richard

Wat een triest verhaal maar toch ook weer een mooie tijd als je je vrienden en familie weer kunt zien toch? Of zoals dominee Gremdaad altijd zegt, ja ja maar toch ook nee! Hoop dat jullie weer genieten van het prachtige Griekenland.