marijke-piet.reismee.nl

Aanvulling ontmoetingen op Paros

Een korte aanvulling op het verslag van gisteren.
Omdat we - vooral Marijke- contacten waardevol en gezellig vinden een kort verslag van onze ontmoetingen op Paros, Naoussa.
Ook op andere eilanden maken we praatjes.
We komen aan op Paros ; private MARINA staat er bij de ingang.
Marijke gaat gelijk bij het kantoor informeren . Mogen we blijven liggen ,en wat zijn de kosten?
Een erg aardige dame zegt, dat de MARINA niet meer privé is en dat er nog geen andere eigenaar is. Zij zit alleen op kantoor om informatie te verstrekken en om boot gegevens te noteren. Liggen is gratis ,water op de kade en stroom ( hebben wij niet nodig we hebben zonnepanelen ( en zonis er genoeg).
Naast ons komt een Italiaans stel dat ook in de haven op Naxos lag.
We gaan s avonds wandelen en terwijl wij op een bankje zaten viel er een man op een glad stukje kade. Wij informeren gelijk of hij zich niet bezeerd heeft. Dat is niet het geval en er ontstaat een heel leuk gesprek, zijn vrouw komt er ook bij. Waar komen jullie vandaan, hoelang ben je hier etc. Ze zijn vanuit Amerika met hun drie dochters een maand in Griekenland. Bij Athene hebben ze een bruiloft.
Wij vertellen over onze reis/ vakantie. En hij vertelt dat zijn oma op Samos woont ,in Manolatis. Als wij vertellen dat Samos ons favoriete eiland is waar we vier keer geweest zijn en we Manolatis zo'n prachtig dorp vinden wordt het contact steeds leuker. Met een stevige handdruk en aardige woorden nemen we afscheid.
Terug in de haven komt een mooi Nederlands schip binnen die eerst voor anker lag. De man had al bij ons geïnformeerd;wat kost het liggen hier.
We maken een praatje en s middags drinken ze iets bij ons aan boord.
Een paar uur later meert Simo met de Tip top boot naast ons af.,erg leuk.
De volgende dag nog een Nederlandse boot en smiddags zitten we met z'n allen in de kuip op een van de boten. Mannen die grote wereld reizen hebben gemaakt.
De volgende dag komt er een boot met aardige Canadezen naast ons liggen. Ze lachen als ik zeg dat er geen liggeld betaald hoeft te worden en ze lachen nog harder als ik zeg dat Nederlanders de naam hebben ( gratis, niet te duur). Voor Canadezen blijkbaar ook belangrijk.
En nu op Serifos liggen we met veel Fransen en Engelsen,een paar Oostenrijkse, Duitse en Italiaanse boten. Wat het wel leuk maakt is dat iedereen het heeft over de wind die gaat komen en die voorlopig ook nog wel een paar dagen blijven liggen.

Helma&gerrit.

We zijn weer helemaal bij.
Fijn om te weten dat het goed gaat en dat jullie er van genieten.
Wij genieten mee.

Willem

Smullen van die verhalen! Geweldig leuk reisverslag; nóg leuker is het om het zelf mee te maken :-)
Prachtige foto's! Van achter mijn bureau geniet ik mee.

Betty

Hee Marijke (en Piet)
Fijn dat jullie zo genieten. Ik zie dat jullie 'slechts' ruim 300 km van Kreta zitten, dus als jullie ons volgende week willen bezoeken........ wij gaan onverwacht een weekje naar Kreta ivm de slechte weersverwachting hier in Nederland. En Marijke, door jou aangestoken heb ik ook een linnen dekbedhoes gekocht! Decadent, maar heerlijk. Staat heel mooi. Wie weet treffen we elkaar, maar ik verwacht van niet. In ieder geval heel veel plezier verder. We houden jullie in de gaten. lieve groeten, Betty