marijke-piet.reismee.nl

Nog maar twee weken!

We zijn alweer drie weken terug in de Ionische zee. Varen kortere afstanden en zeilen daardoor meer.
Wat ons opvalt is dat het overal nog erg druk ik, dus ook volle havens. Bijna elke dag komen we wel bekenden tegen, ook oud collega's uit de tijd dat we flottieljes hebben begeleid komen we tegen. En Simo die we in de Cycladen, op Paros, tegen kwamen en die nu weer in de Ionische zee flottieljes begeleid.
We liggen een paar dagen in Fiscardo op Kefalonia. We vertrekken uit Fiscardo richting Sivota, we varen op de motor de haven uit en gaan zeilen.De wind stopt er mee en de motor start niet. We denken gelijk dat het de start accu is die het niet meer doet. Vervelend maar in de volgende haven komen we wel. Er is nog wel wind verwacht en de afstand is nog maar zo'n 9 mijl. Na wat dobberen bel ik Kostas van het restaurant en de steiger in Sivota. We willen graag een plekje aan de steiger maar weten niet hoe laat we er kunnen zijn omdat de motor het niet doet. Piet in de bijboot duwt intussen de zeilboot met de buitenboord motor. Gaat goed maar niet snel. Hopelijk komt er snel wind. Nee dus !!
We horen van Willem en Monique dat ze heel dichtbij zijn en ook naar Sivota gaan. Ze willen ons een sleepje geven. Ondertussen gaan wij zelf ook langzaam richting Sivota. Ze slepen ons het laatste stuk en in de haven duwt Piet de boot naar de steiger, waar Kostas ons opvangt. Voor Willem en Monique is er ook plek aan de steiger. Gelukkig, want er wordt slecht weer verwacht met veel wind, regen en onweer. In de haven van Sivota zijn nog meer bekenden. En onze binnenkomst is zeker opgemerkt.
We testen de accu en via Nancy van Sailing Holidays (die we kennen uit de tijd dat we in Griekenland werkten) is er een uur later een nieuwe accu en loopt de motor weer als een zonnetje ! Bovendien krijgen we van haar een heel mooi boek over 40 jaar Sailing Holidays met veel mooie foto's. Erg mooi !
In de tussentijd drinken we met oFrans en Marjo, Wil en Jeanine, Jill en Ardian en Willem en Monique wat op een terras. Erg gezellig. De praatjes gaan ook over het slechte weer wat gaat komen en waar iedereen een veilig plekje gaat vinden. Er is harde Zuid/Oosten wind verwacht en uit een onweersbui kan van alles komen. Sivota is wel een gesloten baai maar de deining uit het Zuiden loopt wel de haven in. Aan de steiger liggen we aan een mooringlijn en we kunnen blijven liggen. We liggen er uiteindelijkvier dagen met regelmatig erg veel wind, regen en onweer. We liggen veilig en gezellig, regelmatig met elkaar wat drinken en uit eten.
Omdat het erg vol is in de haven (ook flottieljes blijven liggen ) moeten boten voor anker in de baai wat met dit weer niet fijn is. Soms gaat het ook mis en raken boten los van hun anker.
Wij varen hier nog bijna twee weken rond en gaan op 23 september het water uit. We vliegen dan op mijn -Marijke- verjaardag, 24 september, weer naar huis.

Richard van der Horst

Wat een geweldig verhaal weer. Ja de tijd gaat nu hard voor jullie. Geniet er nog maar lekker.

ieke

Dank je wel voor je mooie verhalen. Heerlijk!! Het gaat snel achteraf he.
maar prachtige herinneringen opgebouwd!

Veel liefs, Ieke

Femke en peter

Geniet van jullie laatste weken en van de zonnestralen voordat de blaadjes weer gaan vallen ????!

Helma&gerrit

Geniet er nog maar even van.
De tijd is echt omgevlogen en voor we het weten zitten jullie weer aan de overkant van het water.
Bedankt voor al jullie mooie verhalen en goede reis naar huis.